Torsdag, ridskolan

Dagen började med att jag vaknade tjugo i 6. Gick upp och tog på mej vanliga kläder eftersom alla mina ribyxor hade blivit liiite nersmutsade, så jag ville inte åka i dom på bussen haha. Segade och fixade lite mackor och åkte till bussen, fick sjuts av pappa eftersom han kom hem halv 7, när jag skulle gå :P (Han jobbar natt) Tog bussen, kom fram och bytte om. Började mocka lite, men sedan kom våran ridlärare och alla satte sej i "klassrummet" och sedan så tog vi in våra hästar. Jag hade 5 minuter att borsta,sadla,tränsa och ta på mej hjälmen och västen :O Hann, på ca 7 minuter så det gick bra :P Vi red dressyr. Först började vi skritta och trava utanför spåret för att göra hästarna raka och sedan gick vi in på mittvolten och galopperade. Red sedan upp på medellinjen, en volt till höger och en volt till vänster och sedan ut på spåret igen. Travade sedan på mittvolten och en 15 meters volt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Gandalf. Kändes väldigt konstigt att inte rida Dunder, han är ju min lilla bäbis! Vill så gäääääärna ha honom på stilhoppningen,  men det vet jag inte om jag får. Hoppas det eftersom det gick så bra (jag kanske inte var så bra men Dunder var det) sist på hoppningen med honom. Men Gandalf är säkert en jättefin häst. Hade inga sporrar, så han var rätt lat och tung i hela kroppen men får väl se hur det går nästa gång. Iaf,  efter det skrittade vi av och lektionen slutade...
Lunch
Hade stalltjänst och tog in hästar med mera. Kollade på en hopplektion för Anna Emanuelsson eftersom hon kommer till den andra ridskolan nästa vecka och då ska hela min klass hoppa för henne :)  Ska bli skoj!
Åkte me bussen till Maxi och handlade matsäck tills imorgon :D Jag och (nästan) hela klassen ska upp till Stockholm imorgon för att se på Stockholm International Horse Show! =D skoj skoj :)

Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0