Torsdag

Idag vart det Billdal. Jag hade tydligen ställt min klocka 1 timma försent utan att tänka på det (?) och jag fattade inte det förrän jag var typ 10 minuter ifrån ridskolan... haha jag tog upp mobilen och kollade och jag fattade ingenting när det stod att klockan var fem över 9. Den skulle ju vara fem över 8? haha då förstod jag att jag nog hade ställt klockan fel. Men det gjorde inget, har ju inte kommit försent innan till ridskolan eller inte kommit övht. så det var ingen fara. Mockaoch sopade lite och fixade sedan till en hage. Dunder var i hagen brevid med alla andra ponnysar och han var Elak! Han höll på hela dagen i princip och tjafsade och retade alla andra. Han vill väl bli ledaren över alla xD Han är ju ändå faktiskt Bäst! ;D  Aja efter hagrepareringen så rakade vi en ponny som heter Bonita. Har aldrig gjort det förut så det var lite annorlunda men det gick väldigt bra ändå tycker jag =) Sen var det mat (fiskbiff :( ush med bröd, sallad och potatismos) och sedan släppte vi in och fodrade alla hästarna. Tog snabbt hand om Dunder för det var typ 5 minuter tills vi skulle rida, haha. Han blev väldigt taggad och glad när han såg hindrerna. Red på volter och hoppade över ett litet hinder samtidigt, gick bra 2 av 3 gånger , han kom för nära på ett så det blev lite konstigt(han rev ingenting) men det gick bra =)  Efter det hoppade vi 2 hinder med 5 galoppsprång imellan. Var tvungen att ha halvlånga tyglar hela vägen så han inte skulle störas ;P Han flög över och han hoppade underbart! Han är verkligen en jättefin häst. Önskar att han kunde bli min! Han har sån potencial också, han är ju bara 6 år och går bra i dressyren när han verkligen vill jobba och går som en gud i hoppningen. Hoppas inte att han blir förstörd av ridskoleverksamheten. Alltså inte av själva ridskolan utan jobbet som innebär av det och alla elever. Men han går bara i högre grupper så det är ju bra :) Älskade Dunder som är sötelisötast! <3
Vi hade 3 hinder, två enkla och ett med 3 galoppbommar innan. Det tredje blev ganska högt (inte högt som att jag inte vågar eller så xD) och det var skitskoj!
Nu är jag hemma (efter en inte så särskilt händelserik bussresa) och skriver. Har projektläxa till imorgon och det går ju sådär bra :/ ska skriva asmycket. Tog en paus från det tråkiga och skrev lite här istället. Blir glad när jag tänker på hur det var idag i stallet :D Dunder <333

Tack och hej! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0